Klantonderzoek via Social Media, chat en WhatsApp is een belangrijke trend. Deze kanalen zijn vandaag de dag niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Steeds meer organisaties verlenen hun (klanten)service dan ook via deze online kanalen. Het voordeel van deze kanalen is dat mensen hier vaak al actief op zijn. Denk bijvoorbeeld aan Facebook en WhatsApp.

Unieke koppeling

Woningcorporatie Havensteder is één van de voorlopers als het gaat om het verlenen van klantenservice via eerder genoemde kanalen. Havensteder kwam bij Tevreden.nl met het verzoek of het mogelijk was om via chat, WhatsApp, Facebook en Twitter klanttevredenheidsonderzoeken uit te sturen.

Klantonderzoek via social media

Omdat wij verwachten dat dit een trend is die de komende periode sterk zal toenemen hebben wij samen met TraceBuzz en Havensteder een unieke API koppeling ontwikkeld tussen deze verschillende tools.

Tracebuzz

Tracebuzz is een social media monitoring en webcare tool. Met Tracebuzz kunnen organisaties bijvoorbeeld bereikbaar zijn via WhatsApp, Facebook, Twitter en Tracebuzz Chat, en dit allemaal in 1 online omgeving. Als organisatie koppel je je social media accounts om zo alle binnenkomende gesprekken te beheren en af te handelen.

Hoe werkt het?

Dit betekent dat als je klant bent bij zowel Tracebuzz als Tevreden.nl je in een aantal simpele stappen personen kunt uitnodigen via de kanalen die Tracebuzz ondersteund. Zodra een gesprek is afgerond en afgesloten wordt er automatisch een verzoek voor het klanttevredenheidsonderzoek (wat je zelf kunt instellen) verstuurd via hetzelfde kanaal waar de persoon contact via had.

Een voorbeeld van hoe zo’n bericht er bijvoorbeeld in WhatsApp eruit ziet:

Tracebuzz tevreden whatsapp

 

Dit soort koppelingen maakt het mogelijk om op nieuwe manieren klantonderzoek uit te voeren. We zien ook dat deze kanalen ten opzichte van bijvoorbeeld e-mail een positieve invloed heeft op response percentages. Dit komt deels door het kanaal, maar ook omdat het contact in eerste instantie geïnitieerd is vanuit de klant.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? Neem dan gerust eens contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Neem contact op