Klanttevredenheidsonderzoek

Tips voor meer klanttevredenheid?

Download gratis ebook

Mist u zicht op wat klanten van de kwaliteit van uw dienstverlening vinden? Steeds meer organisaties zien in dat klanttevredenheid dé sleutel is tot succes.

Doordat u doorlopend de vinger aan de pols houdt, weet u precies wat er speelt en waar u de kwaliteit van uw dienstverlening kunt verbeteren.

Meer tevreden klanten staat gelijk aan kwalitatief goede dienstverlening en daarom is een goed zicht op de klanttevredenheid een must om te groeien!

 

Herkent u deze problemen?

Gebrek aan inzicht


Er zijn zaken die een negatief effect hebben op het koopproces, de after sales of de ervaring op de dienstverlening. Dat kan iets zijn waar u zelf geen weet van heeft, want het hoeft maar een klein onderdeel in uw bedrijfsvoering te zijn. Het zou zonde zijn als u daar niet achter komt.

Niet direct kunnen sturen


U voert periodiek onderzoek uit en na een aantal weken of maanden ontvangt u de onderzoeksresultaten. Doordat dit proces zoveel tijd in beslag neemt bent u niet in staat om direct gericht actie te ondernemen om de kwaliteit van uw dienstverlening te verbeteren.

Intern verbeteren


Een helicopterview over de hele organisatie is natuurlijk belangrijk, maar de prestaties per team of medewerker doen er ook zeker toe. Degene die bij de klanten een onvoldoende scoren, worden op dit moment niet gericht geholpen en gecoacht.

Wat levert onderzoek uw organisatie op?

Wanneer klanten tevreden zijn zal dit ook zijn reflectie hebben op de medewerkers. Zij voelen zich gewaardeerd doordat ze goed werk leveren. De medewerker creëert tenslotte waarde voor de klant. Onderstaande resultaten worden alleen behaald als de juiste combinatie wordt gevonden tussen medewerker- én klanttevredenheid.

+10%

Klanttevredenheid

Een organisatie die inzet op het verbeteren van de dienstverlening heeft gemiddeld een 10% hogere klanttevredenheid en ziet hierdoor een hogere betrokkenheid van medewerkers.

+21%

Productiviteit

Een betere klanttevredenheid zorgt voor een hogere arbeidsproductiviteit, betere service verlening en een positief imago voor de organisatie

+22%

Winstgevendheid

Hoe loyaler de klant, hoe groter de kans is op herhalingsaankopen of klanten die langdurig gebruik maken van de dienstverlening

Waarom u vandaag nog moet starten

Klanttevredenheidsonderzoek is een continu proces. Door de juiste onderzoeken op het juiste moment te versturen, ontvangt u relevante feedback van uw klanten. De onderzoeksresultaten zijn zichtbaar in een real-time online dashboard, waardoor u de inzichten krijgt waarmee u direct gericht actie kunt ondernemen om uw dienstverlening nog beter te maken. Onthoud: een klant keert 9 van de 10 keer bij u terug wanneer zij tevreden zijn.

Sectoren

Door te werken met mensen die kennis hebben van de sector of hier zelf in gewerkt hebben, krijgt u de beste begeleiding bij uw onderzoekstraject. Wij bieden onze onderzoeksdiensten aan in diverse sectoren.

Ga naar Sectoren

Wat vinden onze klanten?

Hoge kwaliteit betekent dat je moet investeren in de ontwikkeling van je medewerkers, want zij vormen het hart van onze organisatie. Ik doe samen met Tevreden.nl al jaren onderzoek naar medewerkerstevredenheid. Tevreden medewerkers zorgen voor tevreden klanten. Maar we gaan nu een stap verder. We willen bevlogenheid stimuleren. Daarin zit nog meer positieve actie. Een medewerker die vertrouwen heeft in zichzelf, flexibel durft te zijn, ter plekke een oplossing verzint voor een probleem. Die hebben we nu nodig.

Berend botje kinderopvang
Kinderopvang Berend Botje

Eén van de kernwaarden van de moederorganisatie van De Kern is transparantie. Het is dus een logische stap om reviews en scores te publiceren. In het begin was dat zeker erg onwennig en zelfs een beetje eng. Je staat immers gelijk in je hemd als iemand iets negatiefs over de organisatie zegt of als de score plotseling zou kelderen. Inmiddels is het voor ons kicken als we zien dat er weer een nieuwe review gepubliceerd is via de widget, die we in onze website hebben ingebouwd. 

Jorg Post tevreden
Welzijnsorganisatie de Kern
Jorg Post - Projectleider

Consumenten oriënteren zich steeds vaker online en proberen informatie te achterhalen van het bedrijf waarmee ze mogelijk zaken zullen gaan doen. Door de goede rapportcijfers en positieve reacties van klanten via de onderzoeken zijn wij in staat een goede indruk achter te laten bij de consument. We publiceren de resultaten van het onderzoek op onze eigen website via de unieke API koppeling van Tevreden.nl en laten de reviews indexeren met Google sterren voor een betere vindbaarheid.

marc-huisman-tevreden
Marc Huisman Autobedrijf B.V.
Marc Huisman - Eigenaar

Benieuwd naar onze vragenlijsten?

Vul er zelf één in om het gemak te ervaren