Klanttevredenheidsonderzoek

Dé sleutel tot succes...

Doorlopend een vinger aan de pols

Mist u zicht op wat klanten van de kwaliteit van uw dienstverlening vinden? Steeds meer organisaties zien in dat doorlopend klanttevredenheidsonderzoekdé sleutel is tot succes.

Doordat u doorlopend de vinger aan de pols houdt, weet u precies wat er speelt en waar u de kwaliteit van uw dienstverlening kunt verbeteren.

Meer tevreden klanten staat gelijk aan een kwalitatief goede dienstverlening en daarom is een goed zicht op de klanttevredenheid een must om te groeien!

De mening van uw klant

Klanttevredenheidsonderzoek is een continu proces. Door de juiste onderzoeken op het juiste moment te versturen, ontvangt u relevante feedback van uw klanten. De onderzoeksresultaten zijn zichtbaar in een real-time online dashboard, waardoor u de inzichten krijgt waarmee u direct gericht actie kunt ondernemen om uw dienstverlening nog beter te maken.

Een klant keert 9 van de 10 keer bij u terug wanneer zij tevreden zijn.

Wat levert onderzoek op?

Wanneer klanten tevreden zijn zal dit ook zijn reflectie hebben op de medewerkers. Zij voelen zich gewaardeerd doordat ze goed werk leveren. De medewerker creëert tenslotte waarde voor de klant. Onderstaande resultaten worden alleen behaald als de juiste combinatie wordt gevonden tussen medewerker- én klanttevredenheid.

+10%

Tevredenheid

Een organisatie die inzet op het verbeteren van de dienstverlening heeft gemiddeld een 10% hogere klanttevredenheid en ziet hierdoor een hogere betrokkenheid van medewerkers.

+21%

Productief

Een betere klanttevredenheid zorgt voor een hogere arbeidsproductiviteit, betere service verlening en een positief imago voor de organisatie

+22%

Winstgevend

Hoe loyaler de klant, hoe groter de kans is op herhalingsaankopen of klanten die langdurig gebruik maken van de dienstverlening

Herkent u deze problemen?

inzicht_icon

Gebrek aan inzicht

Er zijn zaken die een negatief effect hebben op het koopproces of de ervaring van de dienstverlening. Dat kan iets zijn waar u zelf geen weet van heeft, want het hoeft maar een klein onderdeel in uw bedrijfsvoering te zijn. Het zou zonde zijn als u daar niet achter komt.

tijd_icon

Geen sturing

U voert periodiek onderzoek uit en na een aantal weken of maanden ontvangt u de onderzoeksresultaten. Doordat dit proces zoveel tijd in beslag neemt bent u niet in staat om direct gericht actie te ondernemen om de kwaliteit van uw dienstverlening te verbeteren.

Teamwork_icon

Intern verbeteren

Een helikopterview over de hele organisatie is natuurlijk belangrijk, maar de prestaties per team of medewerker doen er ook zeker toe. Degene die bij de klanten een onvoldoende scoren, worden op dit moment niet gericht geholpen en gecoacht.

Waarom kiezen voor Tevreden.nl?

Dashboard_icon

Real-time

De onderzoeksresultaten zijn zichtbaar in een real-time online dashboard. De klant- en medewerkersonderzoeken kunt u hierin combineren. Een sterke combinatie!

API_1_icon

Integraties

Door de unieke API koppeling is het onderzoeksplatform te koppelen met de meest bekende CMS en DMS. Hiermee wordt onderzoek uitvoeren een makkie!

Experts_icon

Experts

Door te werken met mensen die kennis hebben van de sector of hier zelf in gewerkt hebben, krijgt u de beste begeleiding bij uw onderzoekstraject.

ketenpartner_icon

Ketenpartners

Tevreden.nl levert een heldere meting met een real-time dashboard waarmee alle ketenpartners inzicht hebben in de geleverde prestaties.

Wat vinden onze klanten?

Transparant is één van onze kernwaarden. De website is daarom voor iedereen toegankelijk, zodat de bezoeker een objectief  beeld kan vormen over Hercuton. De uitkomsten van de enquêtes worden dus openbaar gepubliceerd op hercuton.tevreden.nl. Het geeft bezoekers inzicht in onze werkwijze én helpt ons onze dienstverlening klantgericht te verbeteren. Daarnaast vergroot het de betrokkenheid van alle Hercutonners. Een 7 is niet goed genoeg, we gaan voor een 9!

Heeft u Hercuton een opdracht verstrekt uw nieuwbouw te realiseren? Dan ontvangt u gedurende het bouwtraject 4 keer een digitale vragenlijst. Het betreft 4 unieke evaluatiemomenten  welke van toepassing zijn op opdrachtverstrekking, projectvoortgang, oplevering en nazorg.

Hans Smits - Hercuton
Hercuton
Hans Smits - Raad van Bestuur Hercuton

Een rapportcijfer krijgen van onze huurders. Dat was even wennen voor de klantenservice van Woonbron. Intussen kijken de klantadviseurs reikhalzend uit naar de uitkomsten van de klanttevredenheidsonderzoeken. De tips en opmerkingen zijn zo concreet, dat we direct verbeteringen kunnen doorvoeren.  Het invullen van de enquête gaat snel en gemakkelijk. Bij elke vraag klikt de huurder een cijfer van een nul tot 10 aan. De vragen gaan onder meer over: de klantenservice, het gesprek met de medewerker, snelheid van werken en de bereikbaar. De resultaten van het onderzoek worden teruggekoppeld naar de klantadviseurs. Een rapportcijfer krijgen is best spannend.

Romee van barneveld
Woonbron
Romee van Barneveld - Manager klantenservice

Twee onderzoeken vormen het hart van de inzichten naar de ervaren dienstverlening. Een onderzoek is toegespitst op de wagenparkbeheerders en fleetowners, terwijl het onderzoek op leaserijders focust.
Voorafgaand aan een accountbezoek wordt er gevraagd naar de ervaren dienstverlening en het nakomen van contractuele afspraken onder de wagenparkbeheerders. De resultaten van dit onderzoek vormt naast inzichten in de ervaren dienstverlening ook direct belangrijke input op het te voeren accountgesprek. De leaserijders worden periodiek allen tenminste eenmaal per jaar gevraagd naar de dienstverlening door Friesland lease voor hen. Tevens wordt onderzocht welke rol Friesland Lease ten aanzien van leaserijders moet innemen; wat verwachten zij van Friesland Lease.

Mirjam Marinus - Friesland Lease
Friesland Lease
Mirjam Marinus - Marketing Manager
team tevreden.nl

Meer weten?

Door te werken met mensen die kennis hebben van de sector of hier zelf in gewerkt hebben, krijgt u de beste begeleiding bij uw onderzoekstraject. Wij bieden onze onderzoeksdiensten aan in diverse sectoren. Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw organisatie?

Neem contact op

In 7 stappen succesvol onderzoek

Meer tevreden klanten?

Download het white paper 'In 7 stappen naar succesvol onderzoek'.
ONTVANG HIER GRATIS!
succesvol onderzoek
close-link