Klanttevredenheidsonderzoek

Haal waardevolle inzichten
uit de ervaringen van klanten

Klanttevredenheidsonderzoek

Welkom op dé plek waar klanttevredenheid centraal staat. In deze sectie willen we je graag introduceren tot het belang van klanttevredenheidsonderzoek en welke waardevolle informatie je hieruit kunt halen. Klanttevredenheidsonderzoek geeft inzichten in de feedback en ervaringen van je klanten. Deze informatie kan je helpen te groeien en verbeteringen door te voeren. We gaan er graag dieper op in:

Wat is een klanttevredenheidsonderzoek?

Klanttevredenheidsonderzoek is een krachtig hulpmiddel om inzicht te krijgen in de tevredenheid van je klanten. Het biedt je waardevolle feedback over hoe klanten jouw producten of diensten ervaren en wat er eventueel verbeterd kan worden. Door middel van gestructureerde vragenlijsten verzamelen we gerichte feedback van je klanten, zodat je een duidelijk beeld krijgt van hun wensen en behoeften. Klanttevredenheidsonderzoek (KTO) is een andere term voor Customer Experience (CX).

Waarom voer je een klanttevredenheidsonderzoek uit?

Ieder bedrijf heeft baat bij het uitvoeren van een onderzoek naar klanttevredenheid. Het is de thermometer naar je klant toe, dé manier om te luisteren naar de behoefte en uitdagingen van je klant. Hier zijn enkele redenen waarom het een essentiële stap is:

  • Klantinzicht: Ontdek wat je klanten denken over je producten, diensten en algehele ervaring. Leer hun perspectief kennen en begrijp hun verwachtingen.
  • Verbetering van processen: Door feedback te verzamelen, kun je pijnpunten en zwakke plekken in je bedrijfsprocessen identificeren en aanpakken.
  • Klantbehoud: Tevreden klanten zijn loyale klanten. De klanttevredenheid helpt je te begrijpen wat klanten waardevol vinden, waardoor je beter aan hun verwachtingen kunt voldoen en ze behoudt.
  • Concurrentievoordeel: Bedrijven die zich richten op klanttevredenheid onderscheiden zich van de concurrentie. Dit door verbeteringen door te voeren en naar de klanten te luisten maar ook omdat tevreden klanten eerder geneigd zijn om positieve mond-tot-mondreclame te verspreiden.
  • Groeimogelijkheden: Feedback van klanten kan nieuwe kansen onthullen en je helpen je producten of diensten aan te passen aan de marktbehoeften.

 

Cijfers en statistieken

Na het uitvoeren van het klanttevredenheidsonderzoek voor je webshop of website zijn alle antwoorden, indien gewenst NPS scores en indien gewenst statistieken per vestiging te vinden in een overzichtelijk dashboard. Naast deze inzichten is het mogelijk om een infographic of uitgebreid rapport te produceren met aanvullende statistieken.

 

Hoe kun je een klanttevredenheidsonderzoek uitvoeren?

Bij Feedback Company geloven we in eenvoud en effectiviteit. Onze gebruiksvriendelijke tools maken het eenvoudig om vragenlijsten te maken, te verspreiden en waardevolle klantbeoordelingen en feedback te verzamelen. Neem gerust een kijkje bij onze producten en ontdek hoe we je kunnen ondersteunen bij het uitvoeren van een succesvol klanttevredenheidsonderzoek.

 

Is een klanttevredenheidsonderzoek verplicht?

Hoewel het niet wettelijk verplicht is, is het uitvoeren van een klant onderzoek cruciaal voor elk bedrijf dat streeft naar groei en succes. Het is een proactieve stap om de stem van je klanten te horen en hun tevredenheid te vergroten. Ontdek hoe onze producten je kunnen helpen bij het verzamelen van waardevolle feedback van je klanten.

 

Hoe verzamel je klantreviews?

Klantbeoordelingen kan je vinden in een klantonderzoek zoals hierboven beschreven en/of het verzamelen van bedrijfreviews. Deze beoordelingen onderzoeken de klanttrevredenheid door feedback uit te vragen bij klanten. De reviews verzamel je op ons platform en publiceer je op je website of webshop.

Bedrijfreviews kunnen daarnaast gekoppeld worden aan Google waardoor je waarde en vindbaarheid bij de zoekmachine zal optimaliseren. Klantonderzoek kan een vervolgstap zijn wanneer je meer wil weten van je klanten na het verzamelen van reviews. Ook is het mogelijk om één of meerdere vragen zichtbaar (als reviews) te verzamelen en de rest te gebruiken voor intern gebruik. Vraag naar de mogelijkheden.

CX - Customer Experience

Welke vragen stel je in een klanttevredenheidsonderzoek?

Bij het opstellen van je vragenlijst is het van belang om vragen te formuleren die relevant zijn voor jouw specifieke bedrijf en doelen. Onze experts staan altijd klaar om je te ondersteunen bij het maken van een effectieve vragenlijst die waardevolle inzichten oplevert.

Start vandaag nog met je klanttevredenheidsonderzoek en verbeter je klanttevredenheid met Feedback Company!

Kies voor het beste abonnement

Meest gekozen

KTO Deepdive

Prijs op aanvraag

Verzamel inzicht van je klanten met standaard vragenlijsten. Start snel voor een gereduceerd tarief.

Doel: Ik wil graag weten wat mijn klanten vinden over mijn producten / diensten.

 

  • 1 vragenlijst standaard
  • 1 dashboard realtime
  • Onbeperkt uitsturen
  • Onbeperkt aantal deelnemers
  • 2 uur advies
  • Volledig ingericht account
  • Trigger notificatie

KTO Thema

Maatwerk op aanvraag

Uitgebreid onderzoek uitvoeren dat volledig is afgestemd op je organisatie. Gebruik historische data om onderwerpen te bepalen voor het KTO. 


Doel:
Ik wil graag weten hoe mijn klanten denken over specifieke onderwerpen.

 

  • Vragenlijst op maat
  • dashboard realtime
  • Onbeperkt uitsturen
  • Onbeperkt aantal deelnemers
  • Uitgebreid advies 
  • Volledig ingericht account
  • Trigger notificatie

Neem vrijblijvend contact op

Kennismaken?

  • ✓ Valid number ✕ Invalid number
  • Hidden
    timestamp