Klanttevredenheidsonderzoek

Mis je het inzicht op wat klanten van de kwaliteit van jouw dienstverlening vinden? Steeds meer organisaties zien in dat doorlopend klanttevredenheidsonderzoek dé sleutel is tot succes.

Specialistische sectorkennis

Kant-en-klare onderzoeken voor diverse branches

Waarom klanttevredenheidsonderzoek

Doordat je doorlopend de vinger aan de pols houdt, weet je precies wat er speelt en waar de kwaliteit van jouw dienstverlening bijgeschaafd kan worden.

Een simpele beredenering leert ons dat meer tevreden klanten gelijk staat aan een kwalitatief goede dienstverlening en daarom is inzicht in de klanttevredenheid een must om te groeien!

Herken jij deze problemen?

inzicht_icon

Gebrek aan inzicht

Er zijn zaken die een negatief effect hebben op het koopproces of de ervaring van de dienstverlening. Dat kan iets zijn waar je zelf geen weet van hebt, want het hoeft maar een klein onderdeel in jouw bedrijfsvoering te zijn. Het zou zonde zijn als je daar niet achter komt.

tijd_icon

Actuele feedback

Je voert periodiek onderzoek uit en na een aantal weken of maanden ontvang je de onderzoeksresultaten. Deze feedback is allang niet meer actueel. Jouw klanten kunnen zich het waarschijnlijk niet goed meer voor de geest halen en zitten er ook niet op te wachten dat je pas na zo'n lange tijd contact opneemt.

Teamwork_icon

Intern verbeteren

Een helikopterview over de hele organisatie is natuurlijk belangrijk, maar de prestaties per team of medewerker doen er ook zeker toe. Degene die bij de klanten een onvoldoende scoren, worden op dit moment niet gericht geholpen en gecoacht.

Wat levert klanttevredenheidsonderzoek op?

Wanneer klanten tevreden zijn zal dit ook zijn reflectie hebben op de medewerkers. Zij voelen zich gewaardeerd doordat ze goed werk leveren. De medewerker creëert tenslotte waarde voor de klant. Onderstaande resultaten worden behaald als de juiste combinatie wordt gevonden tussen medewerker- én klanttevredenheid.

+10%

Tevredenheid

Een organisatie die inzet op het verbeteren van de dienstverlening heeft gemiddeld een 10% hogere klanttevredenheid en ziet hierdoor een hogere betrokkenheid van medewerkers.

+21%

Productief

Een betere klanttevredenheid zorgt voor een hogere arbeidsproductiviteit, betere service verlening en een positief imago voor de organisatie.

+22%

Winstgevend

Hoe loyaler de klant, hoe groter de kans is op herhalingsaankopen of klanten die langdurig gebruik maken van de dienstverlening.

De kracht van Tevreden.nl

Dashboard_icon

Real-time

De onderzoeksresultaten zijn zichtbaar in een real-time online dashboard. De klant- en medewerkersonderzoeken zijn hierin te combineren. Een sterke combinatie!

API_1_icon

Integraties

Door de unieke API koppeling is het onderzoeksplatform te koppelen met de meest bekende CMS en DMS. Hiermee wordt onderzoek uitvoeren een makkie!

Experts_icon

Experts

Door te werken met mensen die kennis hebben van de sector of hier zelf in gewerkt hebben, krijg je de beste begeleiding.

ketenpartner_icon

Ketenpartners

Tevreden.nl levert een heldere meting met een real-time dashboard waarmee alle ketenpartners inzicht hebben in de geleverde prestaties.

Integraties met externe systemen

Door onze unieke API koppeling is Tevreden.nl in staat om haar onderzoeksoplossingen te koppelen aan externe systemen. Het automatisch versturen van een onderzoek wordt hierdoor een fluitje van een cent. Een aantal voorbeelden zie je hieronder.

Klanten aan het woord

Een rapportcijfer krijgen van onze huurders. Dat was even wennen voor de klantenservice van Woonbron. Intussen kijken de klantadviseurs reikhalzend uit naar de uitkomsten van de klanttevredenheidsonderzoeken. De tips en opmerkingen zijn zo concreet, dat we direct verbeteringen kunnen doorvoeren.  Het invullen van de enquête gaat snel en gemakkelijk. Bij elke vraag klikt de huurder een cijfer van een nul tot 10 aan. De vragen gaan onder meer over: de klantenservice, het gesprek met de medewerker, snelheid van werken en de bereikbaar. De resultaten van het onderzoek worden teruggekoppeld naar de klantadviseurs. Een rapportcijfer krijgen is best spannend.

Romee van barneveld
Woonbron
Romee van Barneveld - Manager klantenservice

Twee onderzoeken vormen het hart van de inzichten naar de ervaren dienstverlening. Een onderzoek is toegespitst op de wagenparkbeheerders en fleetowners, terwijl het onderzoek op leaserijders focust.
Voorafgaand aan een accountbezoek wordt er gevraagd naar de ervaren dienstverlening en het nakomen van contractuele afspraken onder de wagenparkbeheerders. De resultaten van dit onderzoek vormt naast inzichten in de ervaren dienstverlening ook direct belangrijke input op het te voeren accountgesprek. De leaserijders worden periodiek allen tenminste eenmaal per jaar gevraagd naar de dienstverlening door Friesland lease voor hen. Tevens wordt onderzocht welke rol Friesland Lease ten aanzien van leaserijders moet innemen; wat verwachten zij van Friesland Lease.

Mirjam Marinus - Friesland Lease
Friesland Lease
Mirjam Marinus - Marketing Manager

Een tevreden berijder is een ambassadeur voor je bedrijf. Hij /zij zal zowel in zijn directe omgeving als ook binnen zijn bedrijf de leasemaatschappij promoten. Naast het onafhankelijke karakter/platform hebben wij gekozen voor Tevreden.nl vanwege de heldere vragenlijst en de duidelijke rapportages.

Maarten Bruinsma - Autolease midden nederland
Autolease Midden Nederland
Maarten Bruinsma - Directeur

Benieuwd naar de vragenlijsten?

Bekijk dan één van de voorbeelden

Klanttevredenheidsonderzoek in diverse branches

Klik op één van de tegels voor meer informatie.