integraties_tevreden

Medewerkersonderzoek

Organisatiedoelen, energie, eigenaarschap, betrokkenheid, verbondenheid, plezier, stuurinformatie en continu verbeteren. Daarover gaat medewerkersonderzoek van Tevreden.nl. Wij geloven dat continu inzicht in klanttevredenheid en werkbeleving van medewerkers voorwaarden zijn om continu te kunnen verbeteren.

Waarom medewerkersonderzoek

Dat inzicht leidt tot hogere klanttevredenheid en betere bedrijfsprestaties; het belang van de samenhang dringt meer en meer door. Dat ditzelfde geldt voor continu inzicht in werkbeleving is veel minder vanzelfsprekend.

Waarom zou informatie over werkbeleving niet dezelfde vanzelfsprekendheid hebben als informatie over omzet, groei, verzuim? Bedrijfsresultaat, klanttevredenheid, bevlogenheid en betrokkenheid van medewerkers zijn juist sterk met elkaar verbonden!

Maar hoe kom je nu van inzichten uit medewerkersonderzoek naar een bijdrage aan organisatiedoelen?

Resultaat van medewerkersonderzoek

Als organisaties goed omgaan met hun medewerkers, stijgt de betrokkenheid, bevlogenheid en klantgerichtheid. Dat leidt tot loyale klanten en uiteindelijk tot een beter resultaat. Onderstaande resultaten worden alleen behaald als de juiste combinatie wordt gevonden tussen medewerker- én klanttevredenheid, waarbij de medewerker de basis vormt. Bevlogen medewerkers en daaruit volgende hogere klanttevredenheid leiden altijd tot een hoger rendement!

10%

Hogere klanttevredenheid

Een organisatie met betrokken medewerkers heeft gemiddeld een 10% hogere klanttevredenheid en ziet hierdoor een verhoging van de omzet.

37%

Minder ziekteverzuim

Het effect van betrokken medewerkers op het verzuim is zeer positief: dit kan maar liefst tot 37% dalen.

48%

Minder incidenten

Het aantal bedrijfsongelukken en –incidenten ligt fors lager bij gepassioneerde medewerkers: dit kan maar liefst tot 48% dalen.

Passie

Het medewerkersonderzoek legt de verbinding tussen organisatiedoelen en werkbeleving. Ook richt het zich op energie, eigenaarschap, betrokkenheid, verbondenheid, plezier en trots. De focus ligt op het continu verbeteren en verhogen van de betrokkenheid van medewerkers.

Vizier

Bedrijfsresultaat, klanttevredenheid, bevlogenheid en betrokkenheid van medewerkers zijn sterk met elkaar verbonden. Om doorlopend te kunnen verbeteren, is het belangrijk continu inzicht in de klanttevredenheid en de werkbeleving van medewerkers te hebben.

Motor

Juist in de tijd waarin duurzame inzetbaarheid de boventoon voert en menselijk kapitaal wordt gezien als één van de belangrijkste onderdelen in de organisatie, kan zo’n onderzoek voor HR-verantwoordelijken uitkomst bieden.

Download gratis e-book!

Er is meer en meer aandacht voor het opleidingsniveau en de tevredenheid van werknemers. Zij zijn de motor van het bedrijf en het belangrijkste kapitaal, dat permanent onderhoud nodig heeft.

In dit e-book geven wij praktische tips en handvatten om middels medewerkersonderzoek het optimale uit de organisatie te halen wat erin zit.

Download gratis ebook

WP medewerkerstevredenheidsonderzoek

Medewerkersonderzoek uitvoeren?

Ontvang binnen 1 minuut een advies op maat.