integraties_tevreden

Medewerkersonderzoek

Organisatiedoelen, energie, eigenaarschap, betrokkenheid, verbondenheid, plezier, stuurinformatie en continu verbeteren. Daarover gaat medewerkersonderzoek van Tevreden.nl. Wij geloven dat continu inzicht in klanttevredenheid en werkbeleving van medewerkers voorwaarden zijn om continu te kunnen verbeteren.

Benieuwd naar onze aanpak?

Volg ons gratis webinar op donderdag 16 mei!

Waarom medewerkersonderzoek

Dat inzicht leidt tot hogere klanttevredenheid en betere bedrijfsprestaties; het belang van de samenhang dringt meer en meer door. Dat ditzelfde geldt voor continu inzicht in werkbeleving is veel minder vanzelfsprekend.

Waarom zou informatie over werkbeleving niet dezelfde vanzelfsprekendheid hebben als informatie over omzet, groei, verzuim? Bedrijfsresultaat, klanttevredenheid, bevlogenheid en betrokkenheid van medewerkers zijn juist sterk met elkaar verbonden!

Maar hoe kom je nu van inzichten uit medewerkersonderzoek naar een bijdrage aan organisatiedoelen?

Medewerkersonderzoek thema's

We zien nog vaak een traditionele aanpak waarbij in de meeste organisaties maximaal één keer per twee jaar werkbeleving in kaart wordt gebracht: lange vragenlijst, dik rapport, presentatie en verbeterplan. En dan maar hopen op een stijgende lijn.

Onderzoek 15 verschillende thema's

Wij geloven erin dat continu onderzoek veel meer toegevoegde waarde heeft. Er zijn 15 verschillende thema's waar een medewerker zijn mening over kan geven. Denk aan:

  • Cultuur
  • Werksfeer en samenwerking
  • Persoonlijke ontwikkeling
  • Bevlogenheid
  • Communicatie
  • Duurzame inzetbaarheid

Zoom in op verbeterpunten

In elk thema is een open vraag opgenomen om de medewerker te activeren ook zelf ideeën of oplossingen ter verbetering van het thema aan te dragen. Uit ervaring weten wij dat wanneer je inzoomt op de genoemde verbeterpunten, deze ontwikkelthema’s actueel onder de aandacht blijven van zowel directie als medewerkers.

Resultaat van medewerkersonderzoek

Als organisaties goed omgaan met hun medewerkers, stijgt de betrokkenheid, bevlogenheid en klantgerichtheid. Dat leidt tot loyale klanten en uiteindelijk tot een beter resultaat. Onderstaande resultaten worden alleen behaald als de juiste combinatie wordt gevonden tussen medewerker- én klanttevredenheid, waarbij de medewerker de basis vormt.

Bevlogen medewerkers en daaruit volgende hogere klanttevredenheid leiden altijd tot een hoger rendement!

Wat levert medewerkersonderzoek op?

10%

Hogere klanttevredenheid

Een organisatie met betrokken medewerkers heeft gemiddeld een 10% hogere klanttevredenheid en ziet hierdoor een verhoging van de omzet.

37%

Minder ziekteverzuim

Het effect van betrokken medewerkers op het verzuim is zeer positief: dit kan maar liefst tot 37% dalen.

48%

Minder incidenten

Het aantal bedrijfsongelukken en –incidenten ligt fors lager bij gepassioneerde medewerkers: dit kan maar liefst tot 48% dalen.

Welk onderzoek past bij jou?

Ontvang gratis advies middels de keuzehulp

Medewerkersonderzoek in diverse branches

Klik op één van de tegels voor meer informatie over onze medewerkersonderzoeken.