Praktische tips 

voor meer 

klanttevredenheid?

Download het gratis white paper

Download hier!

Klanttevredenheidsonderzoek

Mist u als organisatie het inzicht in wat klanten van de kwaliteit van uw dienstverlening vinden? Steeds meer organisaties zien in dat klanttevredenheid dé sleutel is tot succes. Doordat u doorlopend de vinger aan de pols houdt weet u precies wat er speelt en waar u de kwaliteit van uw dienstverlening moet verbeteren. Wanneer uw klanten tevreden zijn zullen ze bij u terugkomen. Meer tevreden klanten staat gelijk aan meer omzet, daarom is inzicht in de klanttevredenheid essentieel! Klanttevredenheidsonderzoek speelt dus een essentiële rol in dit proces.

01

KLANTTEVREDENHEID

Verhoog de klanttevredenheid, behoud van klanten en het aantrekken van nieuwe klanten.

02

ONDERSCHEIDEND

Creëer onderscheidend vermogen en overtref verwachtingen door een verrassend klantgerichte dienstverlening.

03

KOSTEN VERLAGEN

Beter presteren naar klanten en tegelijkertijd de kosten verlagen.

04

IMAGO VERBETEREN

Verbeteren van het imago doordat klanten veelvuldig hun ervaringen gaan delen.

05

TRANSPARANTIE

Transparantie is de nieuwe kwaliteitsgarantie. Echte referenties zorgen dat uw organisatie gevonden, gekozen en beter gewaardeerd wordt.

06

REVIEWS EN RESULTATEN

Real-time terugkoppeling reviews en resultaten welke gebruikt kan worden als input voor marketing en communicatie doeleinden.

Het inzichtelijk maken van klantervaringen helpt u bij;

  1. het realiseren van meer omzet en minder kosten;
  2. het klantgericht verbeteren;
  3. het verhogen van de klantwaarde;
  4. het creëren van onderscheidend vermogen;
  5. het verbeteren van het imago;
  6. het behouden van klanten;
  7. het voorkomen van dure escalaties;
  8. het realiseren van ambassadeurs.

Steeds meer organisaties gebruiken onze onderzoeksresultaten voor;

  1. actieplan met gerichte verbeterpunten om de kwaliteit van de organisatie klantgericht te verbeteren
  2. directe terugkoppeling van resultaten op management- en/of vestigingsniveau
  3. reviews publiceren op de eigen website, social media en op de brancheplatform van Tevreden.nl om potentiële klanten te overtuigen;
  4. een betere online vind- en zichtbaarheid in de zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo.

Werkwijze van Tevreden.nl, we doen wat we beloven!

Aan de hand van een zorgvuldige analyse van de “klantreis” (customer journey) brengt Tevreden.nl samen met u de kritische contactmomenten in kaart. Hierbij kijken we tijdens een intake specifiek naar de missie, visie en strategie van de organisatie. Met de “Why, How, What” van de organisatie bepalen we vooraf scherp waar het klanttevredenheidsonderzoek verdieping moet geven.

 

Doelstellingen van uw organisatie

Vanuit de intake worden de gezamenlijke doelstellingen geformuleerd op basis van wat de organisatie wil bereiken en verbeteren. Als de doelen van de organisatie helder zijn zullen we een onderzoeksoplossing adviseren en een voorstel doen dat aansluit op de wensen en behoefte van de organisatie.

 

Het onderzoek

Op basis van de overeen gekomen onderzoeksopzet zullen we starten met inrichten van het onderzoek om doorlopend de klanttevredenheid te meten. Samen gaan we aan de slag met het uitvoeren van het onderzoek en zullen we de organisatie begeleiden met het interpreteren van de resultaten. Medewerkers worden actief bij het onderzoek betrokkenen resultaten worden direct met medewerkers gedeeld. Enthousiaste en betrokken medewerkers vormen immers de basis van een excellente klantgerichte organisatie.

 

Het resultaat

Het uiteindelijke resultaat is dat uw organisatie op doorlopende wijze, op de voor de klant relevante moment, evaluaties zal uitsturen. Met de diverse dashboards heeft u doorlopend inzicht in ervaringen op het niveau van de hele organisatie, per vestiging, per team of zelfs per medewerker.

 

Evalueren & Verbeteren

Het doel van de evaluatie is het bespreken van de onderzoeksresultaten. Interne en optioneel externe transparantie wordt aanbevolen om de organisatie echt in beweging te krijgen. Wat leert de organisatie van de resultaten en welke acties zijn nodig om de beoogde doelstellingen te behalen en verder te verbeteren. Hierbij adviseren we in het bewerkstelligen van gerichte verbeteringen en hoe u klanten en medewerkers verrast en ze enthousiast, gelukkig en betrokken maakt en houdt.

 

Specialistische sectorkennis

Door te werken met mensen die kennis hebben van de sector of hier zelf in gewerkt hebben, krijgt u de beste begeleiding bij uw onderzoekstraject. Wij bieden onze onderzoeksdiensten aan binnen diverse sectoren.

 
Overzicht sectoren

Behaal tot 4x meer rendement wanneer uw klanten tevreden zijn

Benieuwd hoe? Vul onderstaand formulier in en ontvang gratis ons white paper.

Tevreden.nl (en websites die onderdeel uitmaken van het domein Tevreden.nl) maakt gebruik van cookies. Privacy policy

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten