tevredenheidsonderzoek_autobedrijf

Tevredenheidsonderzoek autobedrijven

Betrouwbare reviews en ratings zijn van cruciaal belang voor autobedrijven. Wist je dat meer dan 80% van de consumenten zijn of haar keuze laat beïnvloeden door het lezen van ervaringen van andere consumenten? Wanneer je geen reviews verzameld is de kans groot dat de consument eerder voor één van jouw concurrenten kiest die dit wel doet. Mensen willen nu eenmaal zekerheid en het vertrouwen hebben bij een grote aankoop.

De kracht van Tevreden.nl

Dashboard_icon

Real-time

Weken wachten op onderzoeksresultaten? Met ons real-time online dashboard is dat verleden tijd. Je hebt direct inzicht.

tijd_icon

Doorlopend

Krijg op alle contactmomenten die een klant heeft doorlopend inzicht in de kwaliteit van de dienstverlening.

API_1_icon

Integratie

Verstuur onderzoeken geautomatiseerd vanuit het klantregistratiesysteem door de unieke API koppeling.

inzicht_icon

Analyseren

Diepgaande informatie beschikbaar per proces, klantgroep, afdeling, tijd en zelfs per medewerker.

Responsive Design_icon

Responsive

De onderzoeken zijn korte en krachtige vragenlijsten die volledig responsive zijn en dus op ieder apparaat (mobiel, tablet, pc) goed leesbaar en in te vullen zijn.

klanttevredenheid_icon

Online vindbaarheid

De online vindbaarheid voor een autobedrijven is is cruciaal. Door het publiceren van reviews wordt jouw website beter vindbaar.

Wij werken o.a. voor

Review tevreden

Overtuig met reviews

Klanten baseren hun keuze voor het juiste autobedrijf steeds vaker op ervaringen van andere klanten. Laat daarom aan de buitenwereld zien waarom klanten voor jou gekozen hebben en hoe ze jouw autobedrijf beoordelen.

Door de resultaten openbaar te publiceren op jouw website door middels van onze publicatiewidget wordt de kwaliteit en betrouwbaarheid van jouw autobedrijf inzichtelijk voor iedereen.

Daarnaast zorgen deze reviews ervoor dat jouw website beter vindbaar is in de (lokale) zoekresultaten van Google. Dit helpt jou om klanten te behouden en te overtuigen om voor jou te kiezen.

Koppelingen met externe systemen

Door onze unieke API koppeling is Tevreden.nl in staat om haar onderzoeksoplossingen te koppelen aan externe systemen. Zo worden de reviews uit het onderzoek automatisch doorgeplaatst naar bijvoorbeeld Marktplaats en Autotrack.

“Het gebruiksgemak is erg groot, na facturatie kan een klant eenvoudig uitgenodigd worden voor een onderzoek. Bij kleine reparaties, als de klant recent nog geweest is en als klanten hebben aangegeven geen onderzoek te willen ontvangen kan deze gemakkelijk overgeslagen worden en de keuze worden vastgelegd. Er zou nog gewerkt kunnen worden aan het versturen van onderzoeken zonder dat we daarvoor een factuur moeten aanmaken en een dashboard waarop de respons, liefst per onderdeel, wordt getoond.

We monitoren de onderzoeken en proberen uit de antwoorden af te leiden waar klanten in de toekomst behoefte aan hebben. Goede reviews met bruikbare tips of schoonheidsfoutjes in het proces worden met de klant besproken. Slechte reviews, we ontvangen ze zelden onder een 7, bellen we natuurlijk na en proberen we met de klant op te lossen. In slechts enkele gevallen is dat niet gelukt. Soms onterecht, soms een stevig leermoment……………..Alleen maar 9 en 10 scoren is ook niet geloofwaardig, iedereen maakt wel eens fouten of schat zaken verkeerd in.”

jan kleverlaan tevreden
Kleverlaan B.V. – Jan Kleverlaan

“De koppeling met Carsystems is ideaal omdat er direct na het werkplaatsbezoek en het uit factureren van de werkzaamheden de klant een korte vragenlijst ontvangt in zijn mailbox, in ons geval over de uitgevoerde APK of Onderhoud. De vragenlijsten zijn kort en bondig waarmee op een snelle manier door de klant een ervaring met ons bedrijf kan worden gegeven.  Ons bedrijf scoort gemiddeld een 8.8 dit is nagenoeg het landelijk gemiddelde welke zijn terug te vinden in een maandelijkse rapportage aangeleverd door Tevreden.nl.

Onze scores worden zichtbaar op onze eigen website en zijn ook te vinden middels een Google zoekopdracht, ook in onze marketing uitingen gaan we prat op de behaalde scores. Een voordeel is ook dat als een klant een enquête invult je direct de uitslag ontvangt, zo kun je snel en adequaat handelen waar nodig.”

serviceonly_tevreden
Service Only – Maurice van der Made

De vragenlijsten op een rijtje

tevredenheidsonderzoek_autobedrijf
  • Aanschaf nieuwe auto
  • Aanschaf gebruikte auto
  • Evaluatie APK-keuring
  • Evaluatie onderhoud
  • Evaluatie herstel autoruitschade
  • Evaluatie bezoek autobedrijf
  • Evaluatie werkplaats
  • Ketenpartneronderzoek
  • Medewerkersonderzoek

Wat heeft het onderzoek opgeleverd?

Klanttevredenheidsonderzoek staat voor gebruikersvriendelijkheid – in de eerste instantie voor de klant – maar zeker ook voor ons, centraal. Autobedrijf.tevreden.nl biedt een gebruikersvriendelijk product voor zowel de respondent als voor ons. De vragenlijsten zijn volledig responsive en goed leesbaar op ieder apparaat. Dat is onder andere een van de redenen geweest om de samenwerking met autobedrijf.tevreden.nl aan te gaan. De klanten die je zeer positief beoordelen op je service en klanttevredenheid worden dan ook vanzelf ambassadeurs voor je bedrijf.

peter bosch tevreden
AutoHaas Apeldoorn
Peter Bosch - Marketing

Onderscheidend vermogen in de automotive branche bereik je door continu te luisteren naar je klant en ook stappen te durven zetten in de dienstverlening. Sinds november 2009 hebben wij al een samenwerking met Tevreden.nl en sinds september 2011 is er een samenwerkingsovereenkomst met alle Bosch Car Service bedrijven. Met het onderzoeksplatform kunnen we op vestigingsniveau onze onderzoeksresultaten bekijken. Ook belangrijk is dat we onze resultaten kunnen benchmarken met andere Bosch bedrijven. Dit houdt ons scherp.

jan kleverlaan tevreden
Jan Kleverlaan
Jan Kleverlaan - eigenaar

De waarderingen vanuit de tevredenheidsonderzoek draagt bij in de verkoop. Maar liefst 20% van de klanten beantwoord de vraag waarom men bij dit autobedrijf een auto koopt dat men niets negatiefs kon vinden op internet. Dit geeft aan hoe belangrijk het is dat je bestaande klanten als ambassadeur fungeren als ze tevreden zijn. Wekelijks worden bij het autobedrijf door de afdeling klanttevredenheid de reviews doorgenomen met de medewerkers en worden er daadwerkelijk pluimen uitgedeeld aan collega’s. 

marco-van-beek testimonial
Marco van Beek
Marco van Beek - eigenaar

Meer weten?

Aan de slag met het verbeteren van de klant- en of medewerkerstevredenheid?

Laat weten over welk onderzoek je graag meer info wilt ontvangen en wij nemen binnen 1 werkdag contact op.

[contact-form-7 title="" id="none"]