Tevredenheidsonderzoek voor leasemaatschappijen

Tevredenheidsonderzoek voor leasemaatschappijen

Hoe onderscheidt u zich in de leasebranche?

Met de komst van meer flexibiliteit in mobiliteitsbudgetten en mobiliteitsproducten wordt ook de concurrentie groter. Het is daarom van groot belang om inzichten te verkrijgen in de wensen van zowel de wagenparkbeheerders als de (private) leaserijders. Het is belangrijk om regelmatig de peilstok erin te steken, op verschillende kritische contactmomenten. Juist op de momenten waar het verschil gemaakt kan worden!

Waarom kiezen voor

au
mock-up-dashboard

Dagelijkse interne sturing

Een groot voordeel van continu onderzoek is dat uw leasemaatschappij niet eenmaal per jaar nieuwe resultaten heeft, maar dagelijks of zelfs elk uur. Onderzoek de ervaringen van private leaserijders, zakelijke leaserijders en wagenparkbeheerders. 

Hiermee wordt klanttevredenheid een onderdeel van de dagelijkse sturing van klantcontactcentra, vestigingen en alle onderdelen en medewerkers van de organisatie met klantcontact.


 

Autolease midden nederland google

Online vindbaarheid

In alle vragenlijsten is een review vraag opgenomen. Publiceer de onderzoeksresultaten om de online vindbaarheid van uw leasemaatschappij aanzienlijk te verhogen. Deze reviews worden automatisch door geplaatst naar Google en zijn middels een widget te plaatsen op uw eigen website.


Desktop met dashboarding

Real-time dashboard

Krijg real-time inzicht in de behaalde resultaten en de ontwikkelingen door de tijd. Zo kunt u direct en gericht actie ondernemen. De dashboards zijn flexibel in te richten op diverse niveau's zoals organisatiebreed, vestigingen, teams en zelfs per medewerker.


 

API koppeling tevreden

Koppelingen

Door de geautomatiseerde koppeling met Flipse Automatisering en Leasewise is het verzenden van de onderzoeken een makkie.


Omnichannel overheid tevreden

Meerdere kanalen

Het onderzoek template is toepasbaar voor diverse vormen om onderzoek af te nemen. Zo haalt u de maximale response uit het onderzoek.

  • e-mail
  • iPad/tablet/zuil op locatie
  • sms
  • social media
  • telefonisch
  • schriftelijk/post

Ketensamenwerking Tevreden

Samen sterk

Leasemaatschappijen zoeken steeds vaker de samenwerking binnen de keten. Denk aan de verzekeringsmaatschappij of de schadehersteller. Ketensamenwerking leidt tot betere resultaten, lagere kosten en meer tevreden klanten. Het gaat hierbij niet langer alleen om de eigen prestatie maar om de totale prestatie van alle schakels binnen de keten. Hoe tevreden is de klant over de geleverde dienstverlening van de gehele keten? En hoe ervaren de ketenpartners de samenwerking met elkaar? Waar in het proces of de samenwerking kan het nog beter?

Tevreden.nl levert een heldere meting met een real-time dashboard waarmee alle ketenpartners inzicht hebben in de geleverde prestatie. Dit is een noodzakelijk onderdeel om te weten wat er beter kan en snel te kunnen reageren en bijsturen waar nodig. 

Meer info ketensamenwerking

Wat heeft het onderzoek opgeleverd?

Twee onderzoeken vormen het hart van de inzichten naar de ervaren dienstverlening. Een onderzoek is toegespitst op de wagenparkbeheerders en fleetowners, terwijl het onderzoek op leaserijders focust.
Voorafgaand aan een accountbezoek wordt er gevraagd naar de ervaren dienstverlening en het nakomen van contractuele afspraken onder de wagenparkbeheerders. De resultaten van dit onderzoek vormt naast inzichten in de ervaren dienstverlening ook direct belangrijke input op het te voeren accountgesprek. De leaserijders worden periodiek allen tenminste eenmaal per jaar gevraagd naar de dienstverlening door Friesland lease voor hen. Tevens wordt onderzocht welke rol Friesland Lease ten aanzien van leaserijders moet innemen; wat verwachten zij van Friesland Lease.

Mirjam Marinus - Friesland Lease
Friesland Lease
Mirjam Marinus - Marketing Manager

Een tevreden berijder is een ambassadeur voor je bedrijf. Hij /zij zal zowel in zijn directe omgeving als ook binnen zijn bedrijf de leasemaatschappij promoten. Naast het onafhankelijke karakter/platform hebben wij gekozen voor Tevreden.nl vanwege de heldere vragenlijst en de duidelijke rapportages.

Maarten Bruinsma - Autolease midden nederland
Autolease Midden Nederland
Maarten Bruinsma - Directeur

Klaar om te starten met meten?

Klantenonderzoek

Nodig al uw klanten uit om de ervaringen van private leaserijders, zakelijke leaserijders en wagenparkbeheerders met u te delen. Met het inzicht in deze resultaten werkt u aan een optimaal klantgerichte dienstverlening.

Niet alleen is bekend welke klant welke ervaring heeft, maar ook op welk(e) product, dienst, team of medewerker de ervaring betrekking heeft. Zo is het mogelijk om medewerkers die van hun klanten lage scores krijgen gericht te coachen in het verbeteren van hun vaardigheden.

Aan de slag

Meer info
  • Koppeling CMS/DMS
  • Koppeling Filpse Software
  • Reviews op Leasevergelijker
  • Reviews op Google
  • Reviews op eigen website
  • Real-time online dashboard
  • Onbeperkt uitnodigen
  • Uitnodigen in eigen huisstijl

Medewerkersonderzoek

Speciaal voor de automotivebranche hebben wij een branchebreed medewerkersonderzoek ontwikkeld. Dit onderzoek spitst zich toe op een aantal thema’s, waaronder bevlogenheid (ENPS), werksfeer, leidinggevende, samenwerking en persoonlijke ontwikkeling. Na de nulmeting kunt u kiezen voor een optioneel verdiepend onderzoek op een aantal van deze thema's waarop u wilt verbeteren.

Aan de slag

Meer info
  • Real-time dashboard
  • Interne benchmark
  • Landelijke benchmark
  • Uitnodigen in eigen huisstijl
  • Inzicht per vestiging, team en medewerker

Beste van 2 werelden

Trotse medewerkers en enthousiaste klanten zijn doorslaggevend in het succes van organisaties en leidt altijd tot een hoger rendement. De klant- en medewerkerstevredenheidsonderzoeken zijn te combineren in 1 real-time dashboard. Een krachtige combi voor organisaties die écht het verschil willen maken!

Meest gekozen
Aan de slag

Meer info
  • Alles uit klantenonderzoek
  • Alles uit medewerkers onderzoek
  • Gunstige combideal
  • Resultaten in 1 dashboard
  • Voor organisaties die écht willen verbeteren
In 7 stappen succesvol onderzoek

Uitgebreide checklist

Ben je van plan om een klant- en/of medewerkerstevredenheidsonderzoek uit te voeren? Maar weet je niet precies hoe? Check dan ons nieuwe whitepaper 'In 7 stappen naar succesvol onderzoek'.
ONTVANG HIER GRATIS!
succesvol onderzoek
close-link