Tevredenheidsonderzoek voor schadeherstelbedrijven

Tevredenheidsonderzoek voor schadeherstelbedrijven

Een tevreden klant is goud waard!

Bij goede schadeherstelbedrijven ligt de focus op kwaliteit en klantbehoud. Door te investeren in de tevredenheid van klanten wordt de dienstverlening als hoogwaardig en onderscheidend ervaren. Hoe logisch het ook klinkt: om te investeren in kwaliteit en tevredenheid, is inzicht nodig in de ervaringen van klanten. Zowel tevreden als minder tevreden klanten zijn goud waard!

Waarom kiezen voor

autoschadeherstel.tevrede
mock-up-dashboard

Dagelijkse interne sturing

Een groot voordeel van continu onderzoek is dat uw schadeherstelbedrijf niet eenmaal per jaar nieuwe resultaten heeft, maar dagelijks of zelfs elk uur. Onderzoek deervaringen na afhandeling van schade.

Hiermee wordt klanttevredenheid een onderdeel van de dagelijkse sturing van klantcontactcentra, vestigingen en alle onderdelen en medewerkers van de organisatie met klantcontact.


 

Reviews autobedrijf.tevreden.nl

Online vindbaarheid

In alle vragenlijsten is een review vraag opgenomen. Publiceer de onderzoeksresultaten om de online vindbaarheid van uw schadebedrijf aanzienlijk te verhogen. Deze reviews worden automatisch door geplaatst naar Google.


Desktop met dashboarding

Real-time dashboard

Krijg real-time inzicht in de behaalde resultaten en de ontwikkelingen door de tijd. Zo kunt u direct en gericht actie ondernemen. De dashboards zijn flexibel in te richten op diverse niveau's zoals organisatiebreed, vestigingen, teams en zelfs per medewerker.


 

API koppeling tevreden

Unieke API Koppeling

Met de unieke API is is het gehele traject van tevredenheidsonderzoek te automatiseren. Van uitnodigen vanuit uw DMS/CMS pakket tot ophalen van resultaten. Zo bestaat er al een koppeling met Delta/W en iBoss.


Omnichannel overheid tevreden

Meerdere kanalen

Het onderzoek template is toepasbaar voor diverse vormen om onderzoek af te nemen. Zo haalt u de maximale response uit het onderzoek.

  • e-mail
  • iPad/tablet/zuil op locatie
  • sms
  • social media
  • telefonisch
  • schriftelijk/post

Ketensamenwerking Tevreden

Samen sterk

Autoschadeherstellers zoeken steeds vaker de samenwerking binnen de keten. Denk aan de verzekeringsmaatschappij. Ketensamenwerking leidt tot betere resultaten, lagere kosten en meer tevreden klanten. Het gaat hierbij niet langer alleen om de eigen prestatie maar om de totale prestatie van alle schakels binnen de keten. Hoe tevreden is de klant over de geleverde dienstverlening van de gehele keten? En hoe ervaren de ketenpartners de samenwerking met elkaar? Waar in het proces of de samenwerking kan het nog beter?

Tevreden.nl levert een heldere meting met een real-time dashboard waarmee alle ketenpartners inzicht hebben in de geleverde prestatie. Dit is een noodzakelijk onderdeel om te weten wat er beter kan en snel te kunnen reageren en bijsturen waar nodig.

Meer info ketensamenwerking

Wat heeft het onderzoek opgeleverd?

Het is de eerste keer dat wij een tevredenheidsonderzoek uitvoeren. In het verleden hebben we het weleens overwogen, maar de beschikbare methodes waren ingewikkeld en tijdrovend. De tool van Tevreden.nl is gemakkelijk in gebruik en een stuk professioneler. We werken met Delta/W en hebben Tevreden.nl gekoppeld aan ons backofficesysteem. Daardoor kunnen we automatisch enquêtes kunnen versturen. Aan het eind van elke week hoeven we aan te vinken welke klanten een vragenlijst dienen te ontvangen.

Het is ook  mogelijk om de resultaten van onderzoek te publiceren op je website. Een waardevol marketing-instrument. Goede klantbeoordelingen vergroten het klantvertrouwen en versterken je positie ten opzichte van concurrenten. Op de website van Autoschade Winterswijk kunnen klanten zien dat het bedrijf gemiddeld een 9,5 scoort. Dennis: “De optie om klantreviews te delen op de website is een grote meerwaarde. We hebben alleen nog maar positieve feedback gekregen van klanten. Voor ons de perfecte marketing. En het werkt echt. Ik merk dat bij mezelf ook. Als ik op een website van een groot bedrijf lees dat klanten de service beoordelen met een 8 of hoger, dan denk ik al snel: dat zal wel prima zijn. Echt een mooie tool om vertrouwen te wekken dus.”

Dennis Kolste - autoschade winterswijk
Autoschade Winterswijk
Dennis Kolsté - Eigenaar

Klaar om te starten met meten?

Klantenonderzoek

Nodig al uw klanten uit om de ervaringen na afhandeling van de schade met u te delen. Leer direct van deze ervaringen en verbeter uw bedrijfsprocessen. 

Niet alleen is bekend welke klant welke ervaring heeft, maar ook op welk(e) product, dienst, team of medewerker de ervaring betrekking heeft. Zo is het mogelijk om medewerkers die van hun klanten lage scores krijgen gericht te coachen in het verbeteren van hun vaardigheden.

Aan de slag

Meer informatie
  • Koppeling CMS/DMS
  • Koppeling Delta/W en iBoss
  • Reviews op Google
  • Reviews op eigen website
  • Unieke API koppeling
  • Real-time online dashboard
  • Onbeperkt uitnodigen

Medewerkersonderzoek

Speciaal voor de automotivebranche hebben wij een branchebreed medewerkersonderzoek ontwikkeld. Dit onderzoek spitst zich toe op een aantal thema’s, waaronder bevlogenheid (ENPS), werksfeer, leidinggevende, samenwerking en persoonlijke ontwikkeling. Na de nulmeting kunt u kiezen voor een optioneel verdiepend onderzoek op een aantal van deze thema's waarop u wilt verbeteren.

Aan de slag

Meer informatie
  • Real-time online dashboard
  • 3 eigen vragen toevoegen
  • Interne benchmark
  • Landelijke benchmark
  • Onbeperkt uitnodigen
  • Inzicht per vestiging, team en medewerker

Beste van 2 werelden

Trotse medewerkers en enthousiaste klanten zijn doorslaggevend in het succes van organisaties en leidt altijd tot een hoger rendement. De klant- en medewerkerstevredenheidsonderzoeken zijn te combineren in 1 real-time dashboard. Een krachtige combi voor organisaties die écht het verschil willen maken!

Meest gekozen
Aan de slag

Meer informatie
  • Alles uit klantenonderzoek
  • Alles uit medewerkers onderzoek
  • Gunstige combideal
  • Resultaten in 1 dashboard
  • Voor organisaties die écht willen verbeteren
In 7 stappen succesvol onderzoek

Uitgebreide checklist

Ben je van plan om een klant- en/of medewerkerstevredenheidsonderzoek uit te voeren? Maar weet je niet precies hoe? Check dan ons nieuwe whitepaper 'In 7 stappen naar succesvol onderzoek'.
ONTVANG HIER GRATIS!
succesvol onderzoek
close-link