Login portal

Tevredenheidsonderzoek woningcorporaties

Klanttevredenheid huurder

Hoe ervaren huurders de dienstverlening van de woningcorporatie? Dit is één van de belangrijkste vragen voor een corporatie met betrekking tot de bewonerstevredenheid. Door de diensten op verschillende contactmomenten te laten beoordelen door de huurders verzamel je waardevolle informatie en leer je direct van de terugkoppeling. Tevreden.nl ondersteunt woningcorporaties met het verzamelen van data, inzicht, een optimale dienstverlening en een betere reputatie.

De kracht van Tevreden.nl

Dashboard_icon

Real-time

Weken wachten op onderzoeksresultaten? Met ons real-time online dashboard is dat verleden tijd. Je hebt direct inzicht.

tijd_icon

Doorlopend

Krijg op alle contactmomenten die een huurder heeft doorlopend inzicht in de kwaliteit van de dienstverlening.

API_1_icon

Integratie

Verstuur onderzoeken geautomatiseerd vanuit het klantregistratiesysteem door de unieke API koppeling.

Aedes_icon

Aedes

De onderzoeken zijn Aedesproof en gaan een stapje verder: ze vragen naar de onderbouwing van de waardering van de huurder.

inzicht_icon

Analyseren

Diepgaande informatie beschikbaar per proces, klantgroep, afdeling, tijd en zelfs per medewerker.

Responsive Design_icon

Responsive

De onderzoeken zijn korte en krachtige vragenlijsten die volledig responsive zijn en dus op ieder apparaat (mobiel, tablet, pc) goed leesbaar en in te vullen zijn.

workshops_tevredenheid_icon

Begeleiding

Naast continu meten ondersteunt en begeleidt Tevreden.nl organisaties bij het vertalen van de resultaten naar de praktijk middels rapportages en workshops.

Teamwork_icon

Ketensamenwerking

Hoe tevreden is de klant over de geleverde dienstverlening van de gehele keten? Met een heldere meting krijgen ketenpartners inzicht in de prestaties.

uitnodiging_icon

Huisstijl

De onderzoeken en uitnodigingen kunnen worden voorzien van logo en ondertekening. Een onderzoeksplatform in eigen huisstijl behoort tot de opties.

Wij werken o.a. voor

aedes_tevreden

Aedes benchmark

Tevreden.nl is een door Aedes gevalideerd onderzoeksbureau.

De onderzoeken zijn Aedesproof en gaan een stapje verder: ze vragen naar de onderbouwing van de waardering van de huurder.

Daarnaast dragen wij met trots het MOA Fair Data keurmerk.

Beheer alles vanuit één centraal systeem

Door onze unieke API koppeling is Tevreden.nl in staat om haar onderzoeksoplossingen te koppelen aan externe systemen. Denk hierbij aan de klantsystemen waar alle contactmomenten, NAW-gegevens, afspraken en alle zaken en taken in vastgelegd worden.

Zo kan de KCC medewerker bij het afsluiten van een reparatieverzoek een automatisch gegenereerd klanttevredenheidsonderzoek toesturen waar de huurder gevraagd wordt om de dienstverlening te beoordelen.

Door deze unieke koppeling is het dus mogelijk om alles vanuit één centraal systeem te beheren. Systemen waar reeds een koppeling mee is gerealiseerd:

De vragenlijsten op een rijtje

  • Nieuwe huurder
  • Vertrokken huurder
  • Kwaliteit woningen
  • Dienstverlening KCC
  • Bewonerstevredenheid
  • Reparatieverzoeken
  • Planmatig onderhoud
  • Overlastmeldingen
  • Klachtenafhandeling
  • Kopen van een woning
  • VvE beheer
  • Huurincasso
  • Complexbeheerder of huismeester
  • Schade afhandeling
  • Ketenpartneronderzoek
  • Medewerkersonderzoek

Alleen ga je sneller, samen kom je verder

Woningcorporaties zoeken steeds vaker de samenwerking binnen de keten. Denk aan de aannemers, schilders en leveranciers. Ketensamenwerking leidt tot betere resultaten, lagere kosten en meer tevreden klanten. Het gaat hierbij niet langer alleen om de eigen prestatie maar om de totale prestatie van alle schakels binnen de keten. Hoe tevreden is de klant over de geleverde dienstverlening van de gehele keten? En hoe ervaren de ketenpartners de samenwerking met elkaar? Waar in het proces of de samenwerking kan het nog beter?

Tevreden.nl levert een heldere meting met een real-time dashboard waarmee alle ketenpartners inzicht hebben in de geleverde prestatie. Dit is een noodzakelijk onderdeel om te weten wat er beter kan en snel te kunnen reageren en bijsturen waar nodig.

Woningcorporaties aan het woord

Een rapportcijfer krijgen van onze huurders. Dat was even wennen voor de klantenservice van Woonbron. Intussen kijken de klantadviseurs reikhalzend uit naar de uitkomsten van de klanttevredenheidsonderzoeken. De tips en opmerkingen zijn zo concreet, dat we direct verbeteringen kunnen doorvoeren.  Het invullen van de enquête gaat snel en gemakkelijk. Bij elke vraag klikt de huurder een cijfer van een nul tot 10 aan. De vragen gaan onder meer over: de klantenservice, het gesprek met de medewerker, snelheid van werken en de bereikbaar. De resultaten van het onderzoek worden teruggekoppeld naar de klantadviseurs. Een rapportcijfer krijgen is best spannend.

Romee van barneveld
Woonbron
Romee van Barneveld - Manager klantenservice

Even bellen?

Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw woningcorporatie? Laat hiernaast jouw voorkeur weten en wij nemen binnen 1 werkdag contact met je op.

[contact-form-7 title="" id="none"]