tevredenheidsonderzoek woningcorporaties

Tevredenheidsonderzoek voor woningcorporaties

Reparatieverzoeken in 1x goed?

Kom naar ons kennisevenement!

Hoe ervaren huurders uw dienstverlening?

Eén van de belangrijkste vragen voor u als corporatie met betrekking tot de bewonerstevredenheid. Door uw diensten op verschillende contactmomenten te laten beoordelen door uw huurders verzamelt u waardevolle informatie en leert u direct van de terugkoppeling. Woningcorporatie.tevreden.nl ondersteunt uw organisatie met het verzamelen van data, inzicht een optimale dienstverlening en een betere reputatie.

Waarom kiezen voor

won
vergrootglas tevreden

Klantgerichte dienstverlening

Met de onderzoeken kunt u zelf eenvoudig onderzoek uitvoeren, resultaten bekijken en verbeteringen realiseren. Onderzoek de tevredenheid van:

  • huren van een woning
  • dienstverlening KCC (telefonisch-, balie-, e-mail- en/of social media contact)
  • bewonerstevredenheid
  • aanpak reparatieverzoeken
  • planmatig onderhoud
  • overlastmeldingen
  • klachtenafhandeling
  • kopen van een woning
  • VvE beheer
  • huurincasso
  • complexbeheerder of huismeester
  • schade afhandeling

Krijg een betrouwbaar beeld en doorlopend inzicht in ervaringen van huurders en medewerkersbeleving.


Aedes Benchmark

De onderzoeken van Tevreden.nl zijn Aedesproof en gaan een stapje verder: ze vragen naar de onderbouwing van de waardering van de huurder. Dit is een aanvulling op het reguliere benchmarkonderzoek. 


Responsive-vragenlijst-woco

Responsive design

Tevreden.nl hanteert korte en krachtige vragenlijsten die volledig responsive zijn en dus op ieder apparaat goed leesbaar en in te vullen zijn. Bij de opzet van de vragenlijsten is er rekening mee gehouden dat de resultaten geschikt zijn om klantgericht te verbeteren en te benchmarken.


Desktop met dashboarding

Real-time dashboard

Krijg real-time inzicht in de behaalde resultaten en de ontwikkelingen door de tijd. Zo kunt u direct en gericht actie ondernemen. De dashboards zijn flexibel in te richten op diverse niveau's zoals organisatiebreed, vestigingen, teams en zelfs per medewerker.


 

Omnichannel overheid tevreden

Meerdere kanalen

Het onderzoek template is toepasbaar voor diverse vormen om onderzoek af te nemen. Zo haalt u de maximale response uit het onderzoek.

  • e-mail
  • iPad/tablet/zuil op locatie
  • sms
  • social media
  • telefonisch
  • schriftelijk/post

Ketensamenwerking Tevreden

Ketensamenwerking

Woningcorporaties zoeken steeds vaker de samenwerking binnen de keten. Denk aan de aannemers, schilders en leveranciers. Ketensamenwerking leidt tot betere resultaten, lagere kosten en meer tevreden klanten. Het gaat hierbij niet langer alleen om de eigen prestatie maar om de totale prestatie van alle schakels binnen de keten. Hoe tevreden is de klant over de geleverde dienstverlening van de gehele keten? En hoe ervaren de ketenpartners de samenwerking met elkaar? Waar in het proces of de samenwerking kan het nog beter?

Tevreden.nl levert een heldere meting met een real-time dashboard waarmee alle ketenpartners inzicht hebben in de geleverde prestatie. Dit is een noodzakelijk onderdeel om te weten wat er beter kan en snel te kunnen reageren en bijsturen waar nodig.

Meer info ketensamenwerking

Wat heeft het onderzoek opgeleverd?

Een rapportcijfer krijgen van onze huurders. Dat was even wennen voor de klantenservice van Woonbron. Intussen kijken de klantadviseurs reikhalzend uit naar de uitkomsten van de klanttevredenheidsonderzoeken. De tips en opmerkingen zijn zo concreet, dat we direct verbeteringen kunnen doorvoeren.  Het invullen van de enquête gaat snel en gemakkelijk. Bij elke vraag klikt de huurder een cijfer van een nul tot 10 aan. De vragen gaan onder meer over: de klantenservice, het gesprek met de medewerker, snelheid van werken en de bereikbaar. De resultaten van het onderzoek worden teruggekoppeld naar de klantadviseurs. Een rapportcijfer krijgen is best spannend.

Romee van barneveld
Woonbron
Romee van Barneveld - Manager klantenservice

Klaar om te starten met meten?

Klantenonderzoek

U bent in staat om zelf eenvoudig onderzoek uit te voeren, resultaten te bekijken en verbeteringen te realiseren. Onder andere de volgende onderzoeken zijn beschikbaar:

  • huren van een woning
  • dienstverlening KCC (telefonisch-, balie-, e-mail- en/of social media contact)
  • bewonerstevredenheid
  • aanpak reparatieverzoeken
  • planmatig onderhoud
  • overlastmeldingen
  • klachtenafhandeling
  • kopen van een woning
  • VvE beheer
  • huurincasso
  • complexbeheerder of huismeester
  • schade afhandeling
Aan de slag

Meer info
  • Koppeling CRM systemen
  • Aedes Benchmark proof
  • Reviews op Google
  • Reviews op eigen website
  • Real-time online dashboard
  • Onbeperkt uitnodigen
  • Uitnodigen in eigen huisstijl

Medewerkersonderzoek

Maakt u gebruik van de kracht en kennis van uw medewerkers? Want wie weten er nu beter wat er anders, beter en leuker kan! 

Vandaag de dag is er behoefte aan een breder inzicht in bijvoorbeeld thema’s als motivatie, betrokkenheid, bevlogenheid en klantgerichtheid en leiderschap. Het onderzoek kan zich ook richten op hele bedrijfsspecifieke onderwerpen zoals de eigen kernwaarden, de belangrijkste doelstellingen en speerpunten. Dit resulteert in bruikbare onderzoeksresultaten en gerichte verbeteracties.

Aan de slag Meer info
  • Real-time dashboard
  • Interne benchmark
  • Landelijke benchmark
  • Uitnodigen in eigen huisstijl

Beste van 2 werelden

Trotse medewerkers en enthousiaste klanten zijn doorslaggevend in het succes van organisaties en leidt altijd tot een hoger rendement. De klant- en medewerkerstevredenheidsonderzoeken zijn te combineren in 1 real-time dashboard.

Een krachtige combi voor organisaties die écht het verschil willen maken!

Meest gekozen
Aan de slag

Meer info
  • Alles uit klantenonderzoek
  • Alles uit medewerkers onderzoek
  • Gunstige combideal
  • Resultaten in 1 dashboard