Login portal

Tevredenheidsonderzoek voor woningcorporaties

Hoe ervaren huurders uw dienstverlening?

Eén van de belangrijkste vragen voor u als corporatie met betrekking tot de bewonerstevredenheid. Door uw diensten op verschillende contactmomenten te laten beoordelen door uw huurders verzamelt u waardevolle informatie en leert u direct van de terugkoppeling. Tevreden.nl ondersteunt uw corporatie met het verzamelen van data, inzicht een optimale dienstverlening en een betere reputatie.

De voordelen van Tevreden.nl

Dashboard_icon

Real-time

Weken wachten op onderzoeksresultaten? Met ons real-time online dashboard is dat verleden tijd. U heeft direct inzicht.

tijd_icon

Doorlopend

Krijg op alle contactmomenten die een huurder heeft doorlopend inzicht in de kwaliteit van de dienstverlening.

API_1_icon

Integratie

Verstuur onderzoeken geautomatiseerd vanuit uw CRM of Social Media applicatie door onze unieke API koppeling.

Aedes_icon

Aedes

De onderzoeken van zijn Aedesproof en gaan een stapje verder: ze vragen naar de onderbouwing van de waardering van de huurder.

inzicht_icon

Analyseren

Diepgaande informatie beschikbaar per proces, klantgroep, afdeling, tijd en zelfs per medewerker.

Responsive Design_icon

Responsive

De onderzoeken zijn korte en krachtige vragenlijsten die volledig responsive zijn en dus op ieder apparaat (mobiel, tablet, pc) goed leesbaar en in te vullen zijn.

workshops_tevredenheid_icon

Begeleiding

Naast het continu meten ondersteunt en begeleidt Tevreden.nl organisaties bij het verder vertalen van de resultaten naar de praktijk middels rapportages en workshops.

Teamwork_icon

Ketensamenwerking

Hoe tevreden is de klant over de geleverde dienstverlening van de gehele keten? Met een heldere meting krijgen alle ketenpartners inzicht in de geleverde prestatie.

uitnodiging_icon

Huisstijl

De onderzoeken en uitnodigingen kunnen worden voorzien van uw logo en ondertekening. Een onderzoeksplatform in uw huisstijl behoort ook tot de mogelijkheden.

De vragenlijsten op een rijtje

  • Huren van een woning
  • Dienstverlening KCC (telefonisch-, balie-, e-mail- en/of social media contact)
  • Bewonerstevredenheid
  • Aanpak reparatieverzoeken
  • Planmatig onderhoud
  • Overlastmeldingen
  • Klachtenafhandeling
  • Kopen van een woning
  • VvE beheer
  • Huurincasso
  • Complexbeheerder of huismeester
  • Schade afhandeling

Onze werkwijze

Doelstelling_icon

Doelstelling

Wat wilt u als woningcorporatie bereiken en verbeteren? Tijdens een intakegesprek inventariseren wij de wensen en behoeftes en bepalen we de beste onderzoeksopzet voor uw corporatie.

Begeleiding_icon

Begeleiding

Op basis van de overeengekomen onderzoeksopzet start Tevreden.nl met het inrichten van uw onderzoeksaccount. Wanneer het account is ingericht, neemt één van onze klantadviseurs contact met u op om de werking van het onderzoeksaccount door te nemen.

Start_icon

Start met meten

Nu u weet hoe het onderzoeksplatform werkt, kunt u zelf op doorlopende wijze en op momenten die voor uw klant of medewerkers relevant zijn, evaluaties uitsturen. Met de diverse dashboards heeft u een continu zicht op ervaringen op het niveau van de hele organisatie, maar ook per vestiging, per team of zelfs per medewerker.

klanttevredenheid_icon

Verbeteren

Tijd om te evalueren: wat kan de organisatie leren van de behaalde resultaten? Welke verbeteracties zijn er nodig om het in de toekomst nóg beter te doen? U ontvangt gericht advies, zodat u weet waar u op moet verbeteren om uw klanten enthousiast en tevreden te houden.

Gevalideerd onderzoeksbureau

Tevreden.nl is een door Aedes, koepelorganisatie van woningcorporaties, gevalideerd onderzoeksbureau. Daarnaast dragen wij met trots het MOA Fair Data keurmerk.

Ketensamenwerking Tevreden

Ketensamenwerking

Woningcorporaties zoeken steeds vaker de samenwerking binnen de keten. Denk aan de aannemers, schilders en leveranciers. Ketensamenwerking leidt tot betere resultaten, lagere kosten en meer tevreden klanten. Het gaat hierbij niet langer alleen om de eigen prestatie maar om de totale prestatie van alle schakels binnen de keten. Hoe tevreden is de klant over de geleverde dienstverlening van de gehele keten? En hoe ervaren de ketenpartners de samenwerking met elkaar? Waar in het proces of de samenwerking kan het nog beter?

Tevreden.nl levert een heldere meting met een real-time dashboard waarmee alle ketenpartners inzicht hebben in de geleverde prestatie. Dit is een noodzakelijk onderdeel om te weten wat er beter kan en snel te kunnen reageren en bijsturen waar nodig.

Referenties

 

Een rapportcijfer krijgen van onze huurders. Dat was even wennen voor de klantenservice van Woonbron. Intussen kijken de klantadviseurs reikhalzend uit naar de uitkomsten van de klanttevredenheidsonderzoeken. De tips en opmerkingen zijn zo concreet, dat we direct verbeteringen kunnen doorvoeren.  Het invullen van de enquête gaat snel en gemakkelijk. Bij elke vraag klikt de huurder een cijfer van een nul tot 10 aan. De vragen gaan onder meer over: de klantenservice, het gesprek met de medewerker, snelheid van werken en de bereikbaar. De resultaten van het onderzoek worden teruggekoppeld naar de klantadviseurs. Een rapportcijfer krijgen is best spannend.

Romee van barneveld
Woonbron
Romee van Barneveld - Manager klantenservice

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Neem contact op

Weten welke stappen je nu écht moet zetten voor enthousiaste medewerkers en tevreden klanten? 

Tijdens dit gratis webinar delen wij dé ultieme blauwdruk! Volg het vanachter je eigen bureau.
Beperkt plaats beschikbaar.
MEER INFORMATIE
close-link