Kinderopvang testimonial

Tevredenheidsonderzoek kinderopvang

Klanttevredenheid kinderopvang

De keuze voor een kinderopvang door ouders wordt vaak gebaseerd op een combinatie van praktische redenen en “het gevoel” na een eerste kennismaking of referentie. Het is belangrijk als een dagopvang dichtbij huis is, maar doorslaggevend als een pedagogisch medewerker tijdens een rondleiding ook goed in kan spelen op de verwachtingen van ouders of blij verrast wordt door een positief oordeel van een andere ouder.

Zijn ouders echter ontevreden, dan gaat daar veel emotie mee gepaard en zullen zij de opvang doorgaans afraden. Vertrouwen, reputatie en goed gevoel komt te voet en gaat te paard.

Weet jij wat er goed gaat en wat beter kan? Door middel van tevredenheidsonderzoek krijg je inzicht in ervaringen van klanten, medewerkers en andere belangrijke stakeholders. Deze inzichten vormen de basis voor het leveren van topprestaties.

De kracht van Tevreden.nl

Dashboard_icon

Real-time

Weken wachten op onderzoeksresultaten? Met ons real-time online dashboard is dat verleden tijd. Je hebt direct inzicht.

tijd_icon

Doorlopend

Krijg op alle contactmomenten die een ouder heeft doorlopend inzicht in de kwaliteit van de dienstverlening.

API_1_icon

Integratie

Verstuur onderzoeken geautomatiseerd vanuit uw CRM of Social Media applicatie door onze unieke API koppeling.

inzicht_icon

Analyseren

Diepgaande informatie beschikbaar per proces, klantgroep, afdeling, tijd en zelfs per medewerker.

Responsive Design_icon

Responsive

De onderzoeken zijn korte en krachtige vragenlijsten die volledig responsive zijn en dus op ieder apparaat (mobiel, tablet, pc) goed leesbaar en in te vullen zijn.

workshops_tevredenheid_icon

Begeleiding

Naast continu meten ondersteunt en begeleidt Tevreden.nl organisaties bij het vertalen van de resultaten naar de praktijk middels rapportages en workshops.

uitnodiging_icon

Huisstijl

De onderzoeken en uitnodigingen kunnen worden voorzien van logo en ondertekening. Een onderzoeksplatform in eigen huisstijl behoort tot de opties.

Aedes_icon

HKZ Keurmerk

De vragenlijsten voldoen inhoudelijk aan de eis van het HKZ om minimaal 1x in de 3 jaar de ervaringen van klanten te meten.

klanttevredenheid_icon

Online vindbaarheid

De online vindbaarheid voor een kinderopvangorganisatie is cruciaal. Door het publiceren van reviews wordt jouw website beter vindbaar.

Wij werken o.a. voor

Review tevreden

Overtuig potentiële klanten met reviews

Ouders baseren hun keuze voor de juiste opvang steeds vaker op ervaringen van andere ouders. Laat zien waarom ouders voor jou gekozen hebben en hoe ze de opvang beoordelen.

Door de resultaten openbaar te publiceren op jouw website door middels van onze publicatiewidget wordt de kwaliteit en betrouwbaarheid van jouw organisatie inzichtelijk voor iedereen. Dit helpt jou om klanten te behouden en te overtuigen.

Medewerkersonderzoek kinderopvang

We zien nog vaak een traditionele aanpak waarbij in de meeste organisaties maximaal één keer per twee jaar werkbeleving in kaart wordt gebracht: lange vragenlijst, dik rapport, presentatie en verbeterplan. En dan maar hopen op een stijgende lijn.

Wij geloven erin dat continu onderzoek veel meer toegevoegde waarde heeft. Er zijn 15 verschillende thema's waar een medewerker zijn mening over kan geven. Denk aan:

  • Cultuur
  • Werksfeer en samenwerking
  • Persoonlijke ontwikkeling
  • Bevlogenheid
  • Communicatie
  • Duurzame inzetbaarheid

In elk thema is een open vraag opgenomen om de medewerker te activeren ook zelf ideeën of oplossingen ter verbetering van het thema aan te dragen.

Uit ervaring weten wij dat wanneer je inzoomt op de genoemde verbeterpunten, deze ontwikkelthema’s actueel onder de aandacht blijven van zowel directie als medewerkers.

Tevredenheidsonderzoek kinderopvang

Responsive-vragenlijsten-kinderopvang
  • Kort en bondig (Quickscan)
  • Jaarlijkse evaluatie (Periodiek)
  • Na eerste kennismaking
  • Na wenperiode
  • Einde opvang
  • Ketenpartneronderzoek
  • Medewerkersonderzoek

Kinderopvang aan het woord

Hoge kwaliteit betekent dat je moet investeren in de ontwikkeling van je medewerkers, want zij vormen het hart van onze organisatie. Ik doe samen met Tevreden.nl al jaren onderzoek naar medewerkerstevredenheid. Tevreden medewerkers zorgen voor tevreden klanten. Maar we gaan nu een stap verder. We willen bevlogenheid stimuleren. Daarin zit nog meer positieve actie. Een medewerker die vertrouwen heeft in zichzelf, flexibel durft te zijn, ter plekke een oplossing verzint voor een probleem. Die hebben we nu nodig.

Berend botje kinderopvang
Kinderopvang Berend Botje

Meer weten?

Tevreden.nl beschikt over de grootste benchmark aan kinderopvanglocaties van Nederland.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw kinderopvang? Wij nemen binnen 1 werkdag contact met je op.

Je zit natuurlijk nog nergens aan vast. Het gesprek is geheel vrijblijvend.

[contact-form-7 id="none"]
Gratis webinar: Succesvol medewerkersonderzoek in 45 minuten
Meld je hier aan
close-image