header gemeente

Klanttevredenheidsonderzoek Gemeente

Hoe staat jouw gemeente er voor?

Wat vinden burgers en ondernemers nu echt van jouw gemeente? Verkrijg inzicht in de kwaliteit van jouw dienstverlening door deze doorlopend te laten beoordelen. Leer, verbeter en versterk jouw positionering als gemeente met de actuele feedback. Beschikbare onderzoeken zijn de burger- en ondernemerspeiling, cliënttevredenheid-. medewerkerstevredenheid- en ketensamenwerking onderzoek.

De kracht van Tevreden.nl

Dashboard_icon

Real-time

Weken wachten op onderzoeksresultaten? Met ons real-time online dashboard is dat verleden tijd. Je hebt direct inzicht.

tijd_icon

Doorlopend

Krijg op alle contactmomenten die een bewoner of cliënt heeft doorlopend inzicht in de kwaliteit van de dienstverlening.

API_1_icon

Integratie

Verstuur onderzoeken geautomatiseerd vanuit het klantregistratiesysteem door de unieke API koppeling.

inzicht_icon

Analyseren

Diepgaande informatie beschikbaar per proces, klantgroep, afdeling, tijd en zelfs per medewerker.

Responsive Design_icon

Responsive

De onderzoeken zijn korte en krachtige vragenlijsten die volledig responsive zijn en dus op ieder apparaat (mobiel, tablet, pc) goed leesbaar en in te vullen zijn.

Teamwork_icon

Ketensamenwerking

Hoe tevreden is de bewoner of cliënt over de geleverde dienstverlening van de gehele keten? Met een heldere meting krijgen ketenpartners inzicht in de prestaties.

workshops_tevredenheid_icon

Begeleiding

Naast continu meten ondersteunt en begeleidt Tevreden.nl organisaties bij het vertalen van de resultaten naar de praktijk middels rapportages en workshops.

uitnodiging_icon

Huisstijl

De onderzoeken en uitnodigingen kunnen worden voorzien van logo en ondertekening. Een onderzoeksplatform in eigen huisstijl behoort tot de opties.

De onderzoeken op een rijtje

Burgerpeiling

De Burgerpeiling is een gevalideerde modelvragenlijst en onderzoeksmethodiek voor inwonersonderzoek. Met de Burgerpeiling kan jouw gemeente eenvoudig het welzijn en de betrokkenheid van wijkbewoners en doelgroepen inzichtelijk maken.

Je ontdekt daarnaast in hoeverre uw gemeente erin slaagt aan te sluiten bij de leefwereld van inwoners.

Cliëntervaringsonderzoek

Gemeenten kunnen bij ons aan de slag met het cliëntervaringsonderzoek (CEO) Jeugd en WMO. Gemeenten willen graag weten wat gebruikers van de WMO en jeugdhulp vinden van de ondersteuning. Hun ervaringen zijn nodig om de uitvoering zo nodig te verbeteren.

En dit doen gemeenten omdat zij graag willen weten waar zij staan in de transitie doelstelling en ook om de kwaliteit van dienstverlening continu te verbeteren.

Ondernemerspeiling

Veel gemeenten zijn bezig om hun dienstverlening aan ondernemers te verbeteren. Ondernemers zijn belangrijke partners van gemeenten met oog op de werkgelegenheid. Ook zorgen ondernemers voor dynamiek en bedrijvigheid in gemeenten.

Veel gemeenten werken daarom samen met ondernemers in lokale (duurzame) initiatieven. Om stimulerend economisch beleid te ontwikkelen dat aansluit bij de behoeften van lokale ondernemers, is het belangrijk om te weten hoe ondernemers het gemeentebeleid en de dienstverlening ervaren. De Ondernemerspeiling helpt gemeenten daarbij.

Medewerkersonderzoek

We zien nog vaak een traditionele aanpak waarbij in de meeste organisaties maximaal één keer per twee jaar werkbeleving in kaart wordt gebracht: lange vragenlijst, dik rapport, presentatie en verbeterplan. En dan maar hopen op een stijgende lijn.

Wij geloven erin dat continu onderzoek veel meer toegevoegde waarde heeft. Er zijn 15 verschillende thema's waar een medewerker zijn mening over kan geven. Denk aan:

  • Cultuur
  • Werksfeer en samenwerking
  • Persoonlijke ontwikkeling
  • Bevlogenheid
  • Communicatie
  • Duurzame inzetbaarheid

In elk thema is een open vraag opgenomen om de medewerker te activeren ook zelf ideeën of oplossingen ter verbetering van het thema aan te dragen.

Uit ervaring weten wij dat wanneer je inzoomt op de genoemde verbeterpunten, deze ontwikkelthema’s actueel onder de aandacht blijven van zowel directie als medewerkers.

Ketenpartneronderzoek

Gemeenten zoeken steeds vaker de samenwerking binnen de keten. Denk aan de samenwerking met (sociale) wijkteams, maatschappelijk werk, jeugdgezondheidszorg, jeugdhulp, GGZ en kinderopvang.

Ketensamenwerking leidt tot betere resultaten, lagere kosten en meer tevreden klanten. Het gaat hierbij niet langer alleen om de eigen prestatie maar om de totale prestatie van alle schakels binnen de keten.

Hoe tevreden is de bewoner of ondernemer over de geleverde dienstverlening van de gehele keten? En hoe ervaren de ketenpartners de samenwerking met elkaar? Waar in het proces of de samenwerking kan het nog beter?

Tevreden.nl levert een heldere meting met een real-time dashboard waarmee alle ketenpartners inzicht hebben in de geleverde prestatie. Dit is een noodzakelijk onderdeel om te weten wat er beter kan en snel te kunnen reageren en bijsturen waar nodig.

Wat heeft het onderzoek opgeleverd?

Voor de afdeling Maatschappelijk Werk (algemeen maatschappelijk werk en schoolmaatschappelijk werk) maakt  Vérian  gebruik van Tevreden.nl.  Tevreden.nl beschikt over kennis op inhoud van de vragenlijsten die voor ons van belang zijn. Ook andere organisaties die maatschappelijk werk aanbieden werken via Tevreden.nl. Een vergelijking met andere organisaties, benchmark, kan dan goed worden gemaakt. Vérian hecht veel waarde aan het publiceren van reviews en scores. We willen graag dat (potentiële) cliënten de geleverde kwaliteit en professionaliteit inzichtelijk hebben, ook voor samenwerkingspartners. 

Regina Bakker - Verian
Welzijnsorganisatie Vérian
Regina Bakker - manager Zorg & Welzijn

Eén van de kernwaarden van de moederorganisatie van De Kern is transparantie. Het is dus een logische stap om reviews en scores te publiceren. In het begin was dat zeker erg onwennig en zelfs een beetje eng. Je staat immers gelijk in je hemd als iemand iets negatiefs over de organisatie zegt of als de score plotseling zou kelderen. Inmiddels is het voor ons kicken als we zien dat er weer een nieuwe review gepubliceerd is via de widget, die we in onze website hebben ingebouwd. 

Jorg Post tevreden
Welzijnsorganisatie de Kern
Jorg Post - Projectleider

Even bellen?

Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw gemeente? Laat hiernaast jouw voorkeur weten en wij nemen binnen 1 werkdag contact met je op.

[contact-form-7 title="" id="none"]