Vidomes klanttevredenheid

Klanttevredenheid Vidomes

"Laat huurders zien dat je ook daadwerkelijk iets met hun terugkoppeling hebt gedaan"

Verbeteringen met resultaat

Vidomes is een ondernemende woningcorporatie in de rand van Haaglanden. Zij richten zich op mensen met onvoldoende kansen op de woningmarkt. Samen met hun klanten en belanghebbenden nemen zij hun verantwoordelijkheid voor een goed woon- en leefklimaat. Nu en in de toekomst.

Vidomes beheert en verhuurt circa 18.000 woningen in Zoetermeer, Leidschendam-Voorburg, Delft, Rijswijk en de Haagse wijk Leidschenveen.

Het voornaamste doel van Vidomes is de tevredenheid van huurders vergroten. Dit begint in hun eigen organisatie. Als alle medewerkers hun werk goed kunnen doen, merkt de huurder hier ook meteen iets van. Daarom hebben ze de afgelopen periode vooral gebruikt om de interne organisatie te verbeteren.

Klant Contact Centrum

Op basis van klantervaringen stellen zij verbeteracties op. Een verbeteractie waar ze op dit moment mee bezig zijn, is het afhandelen van reparatieverzoeken. Ongeveer 60% van de telefoontjes die binnenkomen bij Klant Contact Centrum, gaat over reparaties aan de woning of aan het complex. Uit klanttevredenheidsmetingen blijkt dat het proces van het eerste telefoontje tot en met de reparatie niet altijd naar wens verloopt. Huurders geven aan dat afspraken niet na worden gekomen of niet goed gecommuniceerd worden over hoe het verder gaat.

Continu onderzoek reparatieonderhoud

Vidomes voert continu onderzoek uit op het onderdeel reparatieonderhoud. Hierbij luisteren ze niet alleen naar hun huurders, maar ook naar hun medewerkers die dagelijks contact hebben met de huurders. Uit het onderzoek kwamen zes verbetervoorstellen naar voren. Omdat ze deze snel en eenvoudig kunnen doorvoeren, merkt de huurder snel verschil. Zoals het invoeren van een keuzemenu op het algemene telefoonnummer voor het doorgeven van een reparatieverzoek. Zo komt huurder direct bij een medewerker terecht die alles van reparatieverzoeken af weet.

Advies Vidomes voor woningcorporaties

"Wij hebben gekozen voor Tevreden.nl om de goede prijs/kwaliteit verhouding, hun ervaring met andere corporaties en de positieve verhalen van andere corporaties in deze sector die werken met Tevreden.nl.

Ga continue de klanttevredenheid meten. Je haalt hier zoveel waardevolle informatie uit. Buiten dat de terugkoppeling leerzaam is voor de organisatie, versterkt het de klantrelatie als je aan huurders terug laat zien dat je ook daadwerkelijk iets met hun terugkoppeling hebt gedaan."

Onderzoeksplatform in eigen huisstijl

Het onderzoeksplatform vidomes.tevreden.nl richt zich op het meten van klanttevredenheid. Door inzicht in de resultaten en met uitgebreide rapportages, kan Vidomes nog beter voldoen aan de wensen en verwachtingen van haar huurders.

vidomes_tevreden

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Hanan is bij Tevreden.nl strategisch klantadviseur en is al jaren de dragende kracht voor bouwbedrijven en woningcorporaties. Ze heeft talloze organisaties geholpen met het verbeteren van de interne processen en de klant- en medewerkerstevredenheid.

Wil je eens sparren met Hanan?

Ja, graag!
Hanan_Chafia_Tevreden